20 August 2007

First Experience


Earn 8 Tail from 1 Kuintal

FORTHRIGHT, my background like to fish, when in the office friend invite fishing in order to SK Priangan anniversary.

Previous, I do not like fish more than anything else become nuts aboutly. But, because for the shake of and solidarity perfection of silaturahmi string with friend, I perforced to follow fish " formality" just. Its intention do not seriously go out desire of fishing from conscience.

Even when friend office leave in the morning to go to fish palce, oppositely, I come noon about at 11.00, going with my wife to pool property of Abub family in Cilembang Tasikmalaya area.

In place fishing even also I am only justly look on. But, when there my friend which loan fishing rod appliance, yes " perforced to" I follow fish also. At that time, because it is true only " formality", yes fish cannot a even also. But, my feeling at that time is not disappointed, differing from now, if cannot fish, " disaster" make me, he he.

Pipe one year later; I invited again fish in order to Sk Priangan anniversary. That place Fishing moment in pool property of Keman in Burujul Town Iake area.

That moment, I earn eight kilogram size measure fish tail three tail. Become can be conceived by the level of fish which I obtain;get.

Though planted fish about one goldfish kuintal (one kg size measure three or four).

Acquirement that Goldfish moment, I assess quite extraordinary to beginner angler like me.

So, after the time, I become addictive follow fish with friend. If Sk Priangan anniversary is always performed by fish race. And after the time of that always "pede", sure have never in " zong", just to eyebrow always earn fish.



Dapat 8 Ekor dari 1 Kuintal

TERUS terang, latar belakang saya suka mancing, ketika teman-teman se-kantor mengajak mancing dalam rangka ulang tahun SK Priangan.

Sebelumnya, saya tidak suka mancing apalagi menjadi tergila-gila. Tapi, karena demi kekompakan dan keutuhan tali silaturahmi dengan teman-teman, terpaksa saya ikut mancing "formalitas" saja. Maksudnya tidak sungguh-sungguh keluar keinginan mancing dari hati nurani.

Bahkan ketika teman-teman se-kantor berangkat mancing pagi-pagi, malah saya datang siang sekitar pukul 11.00, pergi bersama istri saya di kolam milik keluarga Abub di daerah Cilembang Tasikmalaya.

Di tempat pemancingan pun saya hanya menonton saja. Tapi, ketika ada teman saya yang meminjamkan alat pancing, ya "terpaksa" saya ikut mancing juga. Waktu itu, karena memang hanya "formalitas", ya tak dapat ikan seekor pun. Tapi, perasaan saya waktu itu tidak kecewa, berbeda dengan sekarang, kalau tak dapat ikan, "bencana" buat saya, he he.

Selang setahun kemudian, saya diajak lagi mancing dalam rangka ulang tahun Sk Priangan. Tempat pemancingan saat itu di kolam milik bpk Keman di daerah Burujul Kota Tasik.

Saat itu, saya dapat delapan ekor ikan ukuran sekilogram tiga ekor. Jadi bisa dibayangkan besarnya ikan yang saya peroleh. Padahal ikan yang ditanam sekitar satu kuintal ikan mas (ukuran sekilo tiga atau sekilo empat).

Perolehan ikan mas saat itu, saya nilai cukup luar biasa bagi pemancing pemula seperti saya.

Nah, sejak saat itu, saya menjadi ketagihan ikut mancing dengan teman-teman. Kalau ada ulang tahun Sk Priangan selalu diadakan lomba mancing. Dan sejak saat itu selalu "pede", pasti tak pernah di "zong", alis selalu saja dapat ikan.

No comments: